باتری پراید 111

4.8
(91)

pride 111 1 باتری پراید 111

مشخصات باتری پراید 111

 باتری اصلی  50AH
باتری های قابل نصب دیگر  55AH و 60AH
 ولتاژ باطری  12 ولت 12V
 چینش قطب  پایه کوتاه – قطب چپ

باتری فابریک و اورجینال پراید 111

باتری فابریک پراید 111 50 آمپر است. اما به علت هم سایز بودن، باتری های 55 و 60 آمپر نیز قابل نصب است.

بهترین باتری مناسب پراید 111

بهترین باتری برای پراید 111 باتری 50 آمپر است.

محل باتری پراید 111

باتری پراید 111 در کاپوت جلو سمت راننده قرار دارد.

pride 111 8 باتری پراید 111
محل باتری پراید 111

طول عمر باتری پراید 111

باطری بر روی ماشین پراید 111 در حدود دو تا سه سال کار میکند. البته این مدت با توجه به شرایط نگهداری باطری و نوع استفاده از باطری تغییر میکند.

حداکثر آمپر باطری برای پراید 111

بر روی ماشین پراید 111 می توان حداکثر تا باتری 60 نصب کرد ولی بیشتر از آن توصیه نمی شود و دینام نمیتواند پاسخگو باشد.

گارانتی باتری ماشین پراید 111

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی باتری مراجعه کنید.

مدت گارانتی هر محصول بستگی به عوامل مختلفی دارد که کارخانه تولید کننده با در نظر گرفتن آنها مدت زمان گارانتی را تعیین می کنند. از جمله عوامل تاثیر گذار در مدت گارانتی برند باتری،نوع خودرو و باتری  می باشد.

در هنگام خرید باتری های ایرانی یک عدد کارت گارانتی به شما داده خواهد شد.

باتری های خارجی نیز مانند باتری های ایرانی دارای کارت گارانتی میباشند و یکی از نشانه های باتری های قاچاق نداشتن کارت گارانتی است که کاملا غیر معتبر و غیر قانونی میباشد.

سوالات رایج و جواب آنها:

1- آیا می توان روی خودروی پراید 111 باتری بالاتر از 60 آمپر نصب کرد؟

جواب : خیر، ابعاد باتری خودرو پراید 111 مشخص است و بالاتر از آن نمی توان روی آن نصب کرد.

2- من روی پراید 111 سیستم صوتی و تصویری نصب کرده ام برای اینکه مشکلی نداشته باشم چکار کنم؟

جواب : باتری ماشین شما 50 آمپر می باشد، شما می توانید از باتری های با کیفیت خوب تا 60 آمپر استفاده کنید. باتری های سایز بالاتر روی خودروی پراید 111 قابل نصب نیست.

3- آیا تحویل داغی باتری فرسوده ضروری است؟

جواب : بله، توجه نمایید قیمت درنظر گرفته برای تمامی باتری ها با احتساب دریافت داغی باطری فرسوده است.

4- آیا باطری های نصب شده توسط باتریکو دارای گارانتی هستند؟

جواب : بله تمامی باتری های داخلی و خارجی نصب شده توسط این شرکت دارای گارانتی هستند.

5- طول عمر باتری ها معمولا چند سال است؟

جواب : باتری ها با توجه به کشور سازنده، انواع برند و مکان جغرافیایی استفاده از آن ها طول عمر بین 1 تا 3 سال دارند.

باتری های کره ای نسبت به باتری های ایرانی طول عمر بالاتری دارند.

6- علائم خرابی باتری ماشین چیست؟

  • از زمان خرید آن 2 سال یا 40.000 کیلومتر گذشته باشد.
  • دیر روشن شدن خودرو
  • تغییر رنگ نشانگر باتری
  • خرابی ظاهری باتری
  • سخت روشن شدن مجدد خودرو
  • استارت نخوردن در هوای سرد
  • نیامدن برق پشت آمپر صفحه کیلومتر

7- هزینه حمل و نقل و نصب باتری چگونه محاسبه می شود؟

جواب : هزینه حمل و نقل و نصب باتری توسط باتریکو کاملا رایگان است.

8- آیا می توان از باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کرد؟

جواب : با توجه به ابعاد باتری و ظرفیت دینام خودرو می توان باتری با ظرفیت بالاتری هم بر روی خودرو نصب کرد.

9- باتری اتمی مناسب است یا باتری اسیدی؟

جواب : باتری های اتمی یا بدون نیاز به نگهداری نسبت به باتری های اسیدی مناسب ترند.

10- مزایای نصب باتری توسط باتریکو

  • نصب باتری فابریک
  • گارانتی تعویض باتری نصب شده
  • نصب باتری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی
  • تعویض باتری توسط کارشناسان حرفه ای

درباره ماشین پراید 111

سایپا 111 ( پراید 111 ) ( Saipa 111 ) ( Pride 111 ) به عنوان مدل فیس لیفت شده ی پراید نسیم ( هاچبک ) در سال 1389 به بازار عرضه شد.

تولید این خودرو در شهریور ماه 1396 در خط تولید سایپا کاشان پایان یافت. 111 در واقع مدل هاچبک 132 به حساب می آید و بر روی پلتفرم X100 ساخته شده است.

ابتدا نام مروارید برای این محصول سایپا در نظر گرفته شده بود که این نام به 111 تغییر کرد. 111 نیز مانند بقیه پراید ها از همان موتور 4 سیلندر 1323 سی سی استفاده می کند که بعد از بهینه سازی های انجام شده بر روی آن در سال 1393 و یورو 4 شدن آن، قادر است 69 اسب بخار تولید کند.

درباره سایپا

سایپا – Saipa – در سال ۱۳۴۴ با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید.

مالک اصلی شرکت آنتوان آیسه لبنانی‌الاصل بود که پس از او پسرانش آلفرد، چارلی و امیل تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، اداره شرکت را به عهده گرفتند.

نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ به شرکت سهامی عام ایرانی تولید اتومبیل با نام انحصاری «سایپا» تغییر یافت و از آذر ماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت و کلیه سهام آن به نمایندگی از سوی دولت به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل گردید. سهام شرکت در اواخر سال ۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و بعد از آن در دی ماه ۱۳۸۷ به موجب قانون بودجه کشور ۵۱ درصد از سهام آن، در بورس واگذار گردید.

نخستین خودروهای این شرکت وانت آکا و سواری ژیان نام داشتند و در ادامه خودروهای ژیان مهاری و ژیان پیکاب در مدل‌های معمولی و دولوکس نیز تولید شد.

در حال حاضر محصولات سایپا و شرکت زیر مجموعه آن، پارس خودرو، سهمی بیش از 40 درصدی در بازار ایران دارند و سایپا پس از ایران خودرو، عنوان دومین خودروساز ایران را به خود اختصاص داده است. محصولات خانواده x100(پراید) نیز پر فروش‌ترین محصول ایران است.

مشخصات فنی بدنه پراید 111

  • کلاس بدنه:  هاچ بک
  • کلاس اتومبیل:  B Segment
  • وزن:  890 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان:  5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو:  165/60 R 13
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب:  165/60 R 13

مشخصات فنی موتور پراید 111

  • حجم موتور:  1323 cc
  • نوع موتور:  بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها:  4
  • تعداد سوپاپ ها:  8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها:  خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور:  موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی:  انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • ظرفیت باک:  37 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار):  63 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر):  103 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر):  48 اسب بخار به لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) پراید 111

  • نوع جعبه دنده:  دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو):  5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده:  کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت):  موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها پراید 111

  • نوع سیستم ترمز:  روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو:  دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب:  کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان پراید 111

  • نوع سیستم تعلیق:  مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو:  مک فرسون فنر لول
  • تعلیق عقب:  نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو:  هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب:  هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان:  دستی

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
تماس با ما و ثبت سفارش