باتری ون غزال

5
(2)

qazal van 2 باتری ون غزال

مشخصات باتری ون غزال

 باتری اصلی  66AH
باتری های قابل نصب دیگر  74AH 
 ولتاژ باطری  12 ولت 12V
 چینش قطب  پایه کوتاه – قطب چپ

باتری فابریک و اورجینال ون غزال

باتری فابریک ون غزال 66 آمپر است. اما به علت هم سایز بودن، باتری های 74 آمپر نیز قابل نصب است.

بهترین باتری مناسب ون غزال

بهترین باتری برای ون غزال باتری 66 آمپر است.

انتخاب آمپر مناسب باطری برای خودرو ون غزال

راهنمای خرید باطری ماشین مسئله دیگری که در هنگام خرید باطری باید به آن توجه شود آمپر باطری است.

یعنی باید بدانیم سیستم برق ماشین به باطری چند آمپر نیاز دارد.

اگر خودرو شما مصرف کننده های برقی اضافه مانند سیستم صوتی یا لامپهای قوی دارند, باید آمپر باطری را بالا تر انتخاب کرد. مثلا برای ون غزال که باطری فابریک آن 66 آمپر است در صورت استفاده از مصرف کننده اضافه باید حداقل 74 آمپر استفاده کرد.

باطری ایرانی یا کره ای

در مورد استفاده از باطری ایرانی و یا کره ای باید گفت کیفیت باطریهای ایرانی مانند صبا باطری سپاهان باطری و برنا باطری در سالهای اخیر بسیار بهتر شده است و در ایران هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی تولید میشود.

استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بکارگیری دستگاههای اروپایی کیفیت باطریهای ایرانی را تا حد زیادی بالا برده است باطری ایرانی دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر شرکتی هستند.

باطریهای کره ای سالهاست که در ایران استفاده میشود و طول عمر بسیار مناسبی دارد و شرکتهای باطری سازی ایرانی هم. به تازگی همپای آنها پیشرفت کرده اند. پس در هنگام خرید باطری میتوانید از گزینه های ایرانی هم با اطمینان کامل استفاده که البته قیمت مناسبتری هم دارند.

محل باتری ون غزال

باتری ون غزال در کاپوت جلو سمت راننده قرار دارد.

qazal van 6 باتری ون غزال

طول عمر باتری ون غزال

باطری بر روی ماشین ون غزال در حدود دو تا سه سال کار میکند. البته این مدت با توجه به شرایط نگهداری باطری و نوع استفاده از باطری تغییر میکند.

حداکثر آمپر باطری برای ون غزال

بر روی ماشین ون غزال می توان حداکثر تا باتری 74 نصب کرد ولی بیشتر از آن توصیه نمی شود و دینام نمیتواند پاسخگو باشد.

گارانتی باتری ماشین ون غزال

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی باتری مراجعه کنید.

مدت گارانتی هر محصول بستگی به عوامل مختلفی دارد که کارخانه تولید کننده با در نظر گرفتن آنها مدت زمان گارانتی را تعیین می کنند. از جمله عوامل تاثیر گذار در مدت گارانتی برند باتری،نوع خودرو و باتری  می باشد.

در هنگام خرید باتری های ایرانی یک عدد کارت گارانتی به شما داده خواهد شد.

باتری های خارجی نیز مانند باتری های ایرانی دارای کارت گارانتی میباشند و یکی از نشانه های باتری های قاچاق نداشتن کارت گارانتی است که کاملا غیر معتبر و غیر قانونی میباشد.

سوالات رایج و جواب آنها:

1- آیا می توان روی خودروی ون غزال باتری بالاتر از 74 آمپر نصب کرد؟

جواب : خیر، ابعاد باتری خودرو ون غزال مشخص است و بالاتر از آن نمی توان روی آن نصب کرد.

2- من روی ون غزال سیستم صوتی و تصویری نصب کرده ام برای اینکه مشکلی نداشته باشم چکار کنم؟

جواب : باتری ماشین شما 66 آمپر می باشد، شما می توانید از باتری های با کیفیت خوب تا 74 آمپر استفاده کنید. باتری های سایز بالاتر روی خودروی ون غزال قابل نصب نیست.

3- آیا تحویل داغی باتری فرسوده ضروری است؟

جواب : بله، توجه نمایید قیمت درنظر گرفته برای تمامی باتری ها با احتساب دریافت داغی باطری فرسوده است.

4- آیا باطری های نصب شده توسط باتریکو دارای گارانتی هستند؟

جواب : بله تمامی باتری های داخلی و خارجی نصب شده توسط این شرکت دارای گارانتی هستند.

5- طول عمر باتری ها معمولا چند سال است؟

جواب : باتری ها با توجه به کشور سازنده، انواع برند و مکان جغرافیایی استفاده از آن ها طول عمر بین 1 تا 3 سال دارند.

باتری های کره ای نسبت به باتری های ایرانی طول عمر بالاتری دارند.

6- علائم خرابی باتری ماشین چیست؟

  • از زمان خرید آن 2 سال یا 40.000 کیلومتر گذشته باشد.
  • دیر روشن شدن خودرو
  • تغییر رنگ نشانگر باتری
  • خرابی ظاهری باتری
  • سخت روشن شدن مجدد خودرو
  • استارت نخوردن در هوای سرد
  • نیامدن برق پشت آمپر صفحه کیلومتر

7- هزینه حمل و نقل و نصب باتری چگونه محاسبه می شود؟

جواب : هزینه حمل و نقل و نصب باتری توسط باتریکو کاملا رایگان است.

8- آیا می توان از باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کرد؟

جواب : با توجه به ابعاد باتری و ظرفیت دینام خودرو می توان باتری با ظرفیت بالاتری هم بر روی خودرو نصب کرد.

9- باتری اتمی مناسب است یا باتری اسیدی؟

جواب : باتری های اتمی یا بدون نیاز به نگهداری نسبت به باتری های اسیدی مناسب ترند.

10- مزایای نصب باتری توسط باتریکو

  • نصب باتری فابریک
  • گارانتی تعویض باتری نصب شده
  • نصب باتری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی
  • تعویض باتری توسط کارشناسان حرفه ای

درباره ون غزال

ون GAZel از میان ون‌های تولیدی شرکت گاز (GAZ) روسیه انتخاب شد. طبق توافق میان ایران خودرو و گاز روسیه بنا بر این شد تا سالانه 10 هزار دستگاه در ایران تولید شود و در مرحله اول ون‌ها به صورت CBU و بعد از یک سال با تولید 50 درصد قطعات این خودرو در ایران ما بقیه قطعات به صورت CKD وارد ایران شود.

درباره ایران خودرو

ایران خودرو – IKCO – در ابتدا با سرمایه ۱۰۰ میلیون ریال تأسیس شد. تولید اولیه شرکت، اتوبوسهای معروف به «LP» بود که شاسی آن از آلمان وارد شده و در ایران مونتاژ می‌گردید.

در سال ۱۳۴۵ قراردادی با شرکت روتس انگلیس به منظور تولید پیکان امضا شد و یک سال بعد کارخانه خودروسازی به نام «ایران ناسیونال» با سرمایه حدود ۴۰۰ میلیون ریال شامل زمین، اعتبار بانکی، ماشین آلات نو و کهنه تاسیس شد که قادر به مونتاژ روزانه ۱۰ دستگاه سواری و ۷ دستگاه اتوبوس و کامیون بود.

اوایل سال ۱۳۵۷ به منظور تولید خودرویی جدیدتر با پژو فرانسه مذاکراتی انجام شد که در نهایت منجر به عقد قرارداد تولید پژو ۳۰۵ شد. اما قبل از انجام کار و هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامی تمامی صنایع در اختیار دولت قرار گرفت.

در سال ۱۳۶۷ با پایان جنگ تحمیلی، قرارداد ساخت پژو ۴۰۵ در مدت ۳ سال، منعقد شد و پس از آن نیز با توجه به تعطیلی کارخانه تالبوت، پیکان با موتور 1800 پژو به بازار آمد….

ایران خودرو در ادامه در راستای بزرگتر کردن سبد محصولات خود، خودروهای سمند، پژو 206، پارس، رانا و….را نیز عرضه کرد.

همچنین در سال 90، تندر۹۰ با همکاری رنو به سبد محصولات شرکت افزوده شد تا انحصار همکاری‌های بین‌المللی ایران خودرو از شرکت پژو خارج گردد.

ایران خودرو همواره علاوه بر تولید خودروهای سواری، به تولید خودروهای تجاری سنگین نیز می‌پردازد.

لیست قیمت باتری های موجود برای نصب روی خودروی ون غزال : 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مصطفی
مصطفی
2 سال پیش

خاموش شدن ناگهانی خودرو در حین حرکت به چه علتی است؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  مصطفی
2 سال پیش

با سلام
خاموش‌شدن موتور خودرو در حال حرکت، یکی از دردسرسازترین ایراداتی است که ممکن است برای رانندگان رخ دهد، در این مجال کوتاه عمده دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت (سه عامل اصلی سوخت، هوا و برق خودرو) و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را برایتان بیانم می کنیم:
۱. فقدان سوخت کافی در پیشرانه
اصولا موتورهای احتراقی جهت انجام وظایف خود همچون هر موجود متحرک دیگری، نیاز به تامین انرژی و خوراک دارند. البته مسلم است که منظور از خوراک یک پیشرانه احتراقی درون‌سوز، آب و غذای مرسوم در موجودات زنده نیست؛ بلکه سوخت فسیلی، خوراک اصلی موتورهای احتراقی را تشکیل می‌دهد و در صورت عدم تدارک به‌موقع و کافی آن، موتور از کار می‌افتد و موجب توقف ناگهانی خودرو خواهد شد. بنابراین، یکی از دلایل اصلی خاموش ‌شدن موتور خودرو در حال حرکت، عدم تامین و ارسال کافی سوخت به سوی محفظه احتراق سیلندر است.
۲. عدم تامین هوای مورد نیاز پیشرانه
از همان دوران تحصیل ابتدایی در کتاب علوم تجربی به ما گفته شده بود که هر ماده‌ای جهت سوختن، نیاز به هوا یا اکسیژن دارد و در صورت عدم تأمین این گاز مهم، اصولا دیگر مفهوم سوختن مصداق پیدا نخواهد کرد و چیزی به نام پیشرانه درون‌سوز وجود نخواهد داشت.
بنابراین، تامین هوای مورد نیاز پیشرانه، یکی از اصول بنیادین جهت کارکرد صحیح موتورهای درون‌سوز است و نرسیدن هوای کافی به موتور، یکی دیگر از دلایل اصلی است.
۳. عدم تامین انرژی الکتریسیته مورد نیاز سیستم جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی پیشرانه
راه‌اندازی یک موتور احتراقی در خودروهای امروزی، نیاز به انرژی الکتریسیته دارد و هر عاملی که ارسال جریان الکتریسیته به سوی بخش‌های برقی خودرو نظیر کوئل و شمع‌های موتور را قطع کند، موجب توقف ناگهانی خودرو و خاموش‌شدن پیشرانه خواهد شد.
البته این مشکل دلایل جزئی نیز دارد که آنها را نیز بررسی خواهیم نمود:
۱. فعال‌شدن سوئیچ اینرسی
یکی از دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت، فعال شدن سوئیچ اینرسی است. سوئیچ اینرسی یک کلید قطع جریان برق است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در هنگام تصادف، انفجار یا ورود ضربات شدید به خودرو، جریان برق منتهی به پمپ بنزین را قطع می‌کند تا مانع از جاری‌شدن سوخت هنگام تصادف و بروز خسارت‌های بعدی ناشی از آن شود.
گرچه این سوئیچ در حالت عادی به‌راحتی فعال نمی‌شود، اما گاهی اوقات امکان دارد که در اثر ضربات و تکان‌های ناشی از ناهمواری‌های سطح جاده نظیر دست‌اندازها و سرعت‌گیرها، سوئیچ اینرسی فعال شود و موتور خودرو در حال حرکت ناگهان از کار بیفتد. در این موارد، کاربر می‌تواند با فشردن مجدد دکمه قرمزرنگ سوئیچ اینرسی، دوباره جریان سوخت را به موتور خودرو بازگرداند و اتومبیل را روشن کند.
۲. خرابی ایسیو
ای سی یو یا واحد کنترل الکترونیکی، به‌عنوان مغز خودروهای انژکتوری شناخته می‌شود و تمامی سنسورهای سیستم سوخت‌رسانی، انژکتورها و…‌ بر اثر دستورات صادره از ایسیو در قالب یک مجموعه منظم به کار می‌افتند و موجب روشن‌شدن موتور خودرو می‌شوند؛ بنابراین، اگر این مرکز فرماندهی از کار بیفتد، مسلما تمامی زیرمجموعه آن نیز از کار خواهد افتاد و موتور خودرو خاموش خواهد شد.
۳. خرابی کویل
کوئل به‌عنوان یک ترانسفورماتور افزاینده، برق دریافتی از آلترناتور را تغییر ولتاژ می‌دهد و انرژی لازم را جهت تولید قوس الکتریکی در سر شمع‌ها را فراهم می‌آورد. اگر این قطعه خراب یا برق ورودی به آن قطع شود، مسلما دیگر هیچ‌گونه برقی به سر شمع‌ها نخواهد رسید و درنتیجه، هیچ نوع جرقه‌ای نیز درون سیلندر رخ نخواهد داد. فقدان جرقه در سیلندر هم به معنای عدم انفجار سوخت درون محفظه احتراق است و درنتیجه موتور روشن نخواهد شد.
گاهی اوقات ممکن است سوکت برق‌رسانی به کویل شُل شود و هنگام حرکت، از جای خود خارج شود؛ درنتیجه، موتور خودرو خاموش خواهد شد.‌ در پاره‌ای موارد نیز کویل بر اثر کارکرد زیاد از کار می‌افتد که در این هنگام نیز موتور خودرو دیگر روشن نخواهد ماند.
۴. خرابی رله دوبل
خرابی رله دوبل یکی دیگر از دلایل خاموش شدن موتور خودرو است. رله دوبل وظیفه توزیع برق میان سنسورها و عمل‌گرهای مختلف را بر عهده دارد؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه نوسان یا اتصال در مدار برق‌رسانی خودرو، احتمال خرابی رله دوبل وجود دارد و درنتیجه بسیاری از بخش‎های حیاتی نظیر سیستم سوخت‌رسانی و انژکتورها و… انرژی الکتریکی خود را دریافت نخواهند کرد و موتور خودرو از کار خواهد افتاد. لازم به ذکر است که در صورت خرابی رله دوبل، معمولا چراغ چک پشت آمپر نیز روشن نخواهد شد.
۵. خرابی سنسور اکسیژن
سنسور اکسیژن وظیفه تجزیه تحلیل گازهای خروجی از اگزوز را بر عهده دارد و اطلاعات کسب‌شده را به ایسیو می‌دهد تا میزان پاشش سوخت را به طور دقیق تنظیم کند. در صورت خرابی این قطعه و ارسال اطلاعات کاملاً اشتباه به ایسیو، ممکن است فرمان‌های صادره از واحد کنترل با واقعیت‌های عملکردی خودرو هم‌خوانی نداشته باشد و درنهایت، ممکن است اتومبیل خاموش شود.
۶. مسدودشدن هواکش و منیفولد هوا
همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، اگر هوای کافی به موتور نرسد، بنزین نیز دیگر به مرحله سوختن و انفجار نخواهد رسید؛ بنابراین مسدود شدن مسیر هوای ورودی به درون موتور که شامل منیفولد ورودی نیز می‌شود، باعث خاموش شدن موتور خودرو خواهد شد‌. البته این عیب در حالت عادی بسیار دور از انتظار به نظر می‌رسد اما هنگامی که خودرو وارد مسیر پر از آب یا سیلاب می‌شود، ممکن است این ایراد به وقوع بپیوندد.
۷. خراب‌شدن پمپ بنزین یا سوختن فیوز آن
پمپ بنزین قطعه‌ای ضروری جهت ارسال سوخت از باک به درون محفظه سیلندر است که اگر از مدار خارج شود، سوخت دیگر به درون موتور راه نخواهد یافت و درنتیجه توقف ناگهانی خودرو رخ می‌دهد. معمولا این قطعه الکتریکی بعد از کارکرد‌های طولانی از کار میفتد و نیاز به تعویض پیدا می‌کند؛ اما گاهی اوقات، خرابی سوکت آن یا سوختن فیوز یا رله پمپ بنزین نیز می‌تواند دلیل ازکارافتادن این قطعه الکتریکی باشد. هم‌چنین گشادشدن درگاه فیوز نیز موجب قطع مسیر برق پمپ بنزین می‌شود.
۸. خرابی دینام یا آلترناتور
یکی دیگر از دلایل خاموش شدن موتور خودرو می‌تواند خرابی دینام باشد. دینام به‌عنوان یک ژنراتور، وظیفه تامین برق خودرو و شارژ باتری را بر عهده دارد. اگر این قطعه از کار بیفتد، برق اتومبیل نیز به طور کامل قطع و موتور خاموش خواهد شد. پاره‌شدن تسمه دینام و درنتیجه عدم تامین نیروی محرکه این ژنراتور هم تخلیه برق باتری و خاموش‌شدن ناگهانی خودرو را به دنبال خواهد داشت.
۹. خرابی برخی سنسورها
وجود سنسورها به جهت جمع‌آوری اطلاعات وضعیت پیشرانه و انتقال آن به ایسیو، در خودروهای انژکتوری امروزی بسیار حیاتی و ضروری است. درنتیجه، عدم عملکرد صحیح آن‌ها موجب خاموشی موتور خواهد شد. برای مثال، می‌توان به سنسور دور موتور، حسگر فشار هوا یا مپ سنسور، حسگر فشار هیدرولیک و… اشاره کرد.
۱۰. بروز ایراد در استپر موتور یا دریچه گاز برقی موتور
اگر دریچه گاز برقی موتور دچار ایراد شود، ممکن است هوای ورودی به درون پیشرانه به صفر می‌رسد و موتور اتومبیل خاموش می‌شود. از طرف دیگر، در خودروهای انژکتوری قطعه‌ای به نام استپر موتور وجود دارد که هنگامی که پا از روی پدال برداشته شود، وظیفه تامین هوای پیشرانه را برعهده دارد؛ بنابراین اگر این قطعه با نقص مواجه شود، هوای ورودی به موتور قطع خواهد شد و درنتیجه موتور از کار خواهد افتاد
علاوه بر موارد فوق، هر عاملی نیز که سبب اختلال در عملکرد مکانیکی موتور شود، ممکن است به خاموش‌شدن ناگهانی خودرو بینجامد. به‌عنوان مثال، می‌توان به عدم چرخش روان میل‌لنگ ناشی از خرابی یاتاقان‌ها یا افزایش بیش از حد دمای موتور اشاره کرد که در این موارد، ایسیو با توجه به دریافت علائم خطر، جهت جلوگیری از بروز ایراد اساسی در موتور پیشرانه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خاموش خواهد کرد تا نسبت به رفع عیب از سوی مالک اقدام اساسی صورت گیرد.
هم‌چنین در خودروهای مجهز به سیستم تسمه تایم، پاره‌شدن این تسمه منجر به خاموشی یک‌باره موتور خودرو خواهد شد و کج‌شدن سوپاپ‌ها یکی از ایرادات محتمل در این رخداد است که تعمیر آن نیاز به دمونتاژشدن سرسیلندر و سرویس کامل آن دارد.

قدوسی
قدوسی
2 سال پیش

سلام
من مجبورم کولر زیاد بگیرم اگه بخوام باتری 100 آمپر رو خودرو بندازم مشکلی پیش میاد؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  قدوسی
2 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 66 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 می باشد و در صورت استفاده از تجهیزات بیشتر می توانید باتری با ظرفیت 74 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 استفاده نمائید.
باتری که بیان نمودید به احتمال زیاد برای محفظه باتری خودروی شما بزرگ است و داخل آن جا نمی شود.

4
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
تماس با ما و ثبت سفارش