باتری وانت آریسان

4.9
(197)

arisun 2 باتری وانت آریسان

مشخصات باتری وانت آریسان

 باتری اصلی  60AH
باتری های قابل نصب دیگر  74AH – 66AH
 ولتاژ باطری  12 ولت 12V
 چینش قطب  پایه کوتاه – قطب چپ

باتری فابریک و اورجینال وانت آریسان

باتری فابریک وانت آریسان 60 آمپر است. اما به علت هم سایز بودن، باتری های 66و 74 آمپر نیز قابل نصب است.

بهترین باتری مناسب وانت آریسان

بهترین باتری برای وانت آریسان باتری 60 آمپر است.

محل باتری وانت آریسان 

باتری وانت آریسان در کاپوت جلو سمت راننده قرار دارد.

arisun3 باتری وانت آریسان

طول عمر باتری وانت آریسان

باطری بر روی ماشین وانت آریسان در حدود دو تا سه سال کار میکند. البته این مدت با توجه به شرایط نگهداری باطری و نوع استفاده از باطری تغییر میکند.

حداکثر آمپر باطری برای وانت آریسان

بر روی ماشین وانت آریسان می توان حداکثر تا باتری 74 نصب کرد ولی بیشتر از آن توصیه نمی شود و دینام نمیتواند پاسخگو باشد.

گارانتی باتری ماشین وانت آریسان

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی باتری مراجعه کنید.

مدت گارانتی هر محصول بستگی به عوامل مختلفی دارد که کارخانه تولید کننده با در نظر گرفتن آنها مدت زمان گارانتی را تعیین می کنند. از جمله عوامل تاثیر گذار در مدت گارانتی برند باتری،نوع خودرو و باتری  می باشد.

در هنگام خرید باتری های ایرانی یک عدد کارت گارانتی به شما داده خواهد شد.

باتری های خارجی نیز مانند باتری های ایرانی دارای کارت گارانتی میباشند و یکی از نشانه های باتری های قاچاق نداشتن کارت گارانتی است که کاملا غیر معتبر و غیر قانونی میباشد.

سوالات رایج و جواب آنها:

1- آیا می توان روی خودروی وانت آریسان باتری بالاتر از 74 آمپر نصب کرد؟

جواب : خیر، ابعاد باتری خودرو وانت آریسان مشخص است و بالاتر از آن نمی توان روی آن نصب کرد.

2- من روی وانت آریسان سیستم صوتی و تصویری نصب کرده ام برای اینکه مشکلی نداشته باشم چکار کنم؟

جواب : باتری ماشین شما 60 آمپر می باشد، شما می توانید از باتری های با کیفیت خوب 74 آمپر استفاده کنید. باتری های سایز بالاتر روی خودروی وانت آریسان قابل نصب نیست.

3- آیا تحویل داغی باتری فرسوده ضروری است؟

جواب : بله، توجه نمایید قیمت درنظر گرفته برای تمامی باتری ها با احتساب دریافت داغی باطری فرسوده است.

4- آیا باطری های نصب شده توسط باتریکو دارای گارانتی هستند؟

جواب : بله تمامی باتری های داخلی و خارجی نصب شده توسط این شرکت دارای گارانتی هستند.

5- طول عمر باتری ها معمولا چند سال است؟

جواب : باتری ها با توجه به کشور سازنده، انواع برند و مکان جغرافیایی استفاده از آن ها طول عمر بین 1 تا 3 سال دارند.

باتری های کره ای نسبت به باتری های ایرانی طول عمر بالاتری دارند.

6- علائم خرابی باتری ماشین چیست؟

  • از زمان خرید آن 2 سال یا 40.000 کیلومتر گذشته باشد.
  • دیر روشن شدن خودرو
  • تغییر رنگ نشانگر باتری
  • خرابی ظاهری باتری
  • سخت روشن شدن مجدد خودرو
  • استارت نخوردن در هوای سرد
  • نیامدن برق پشت آمپر صفحه کیلومتر

7- هزینه حمل و نقل و نصب باتری چگونه محاسبه می شود؟

جواب : هزینه حمل و نقل و نصب باتری توسط باتریکو کاملا رایگان است.

8- آیا می توان از باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کرد؟

جواب : با توجه به ابعاد باتری و ظرفیت دینام خودرو می توان باتری با ظرفیت بالاتری هم بر روی خودرو نصب کرد.

9- باتری اتمی مناسب است یا باتری اسیدی؟

جواب : باتری های اتمی یا بدون نیاز به نگهداری نسبت به باتری های اسیدی مناسب ترند.

10- مزایای نصب باتری توسط باتریکو

  • نصب باتری فابریک
  • گارانتی تعویض باتری نصب شده
  • نصب باتری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی
  • تعویض باتری توسط کارشناسان حرفه ای

درباره ماشین وانت آریسان

وانت آریسان – Arisan Pickup که محصول شرکت ایران خودروست به عنوان جایگزینی برای وانت باردو تولید و عرضه شد. پروژه ی طراحی وانت آریسان از اواخر 1392 آغز شد و در اوایل 1394، آریسان آماده برای عرضه بود.

آریسان درواقع بر روی پلتفرم پژو 405 طراحی شده است؛ همچنین رگه هایی از نمای جلوی پژو پارس ( که آن نیز بر روی پلتفرم 405 ساخته شده است) در نمای جلویی این خودرو مشاهده می شود. آریسان با یک پیشرانه ی بهبود یافته 1.7 لیتری در 2 انتخاب پایه گازسوز بنزینی عرضه می شود، و فضای باری هم طول، ولی عمیق تر از وانت باردو دارد.

اما یکی از مواردی که آریسان را جایگزین خوبی برای باردو جلوه می دهد، امکانات رفاهی و ایمنی آن است. فرمان هیدرولیک، کولر، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از CD و USB، از دسته امکانات رفاهی و کیسه هوای راننده و سرنشین، ایموبرلایز ( سیستم ضد سرقت )، ترمز ABS و قطع کننده سوخت در مواقع ضروری از جمله امکانات ایمنی برتر این وانت نسبت به باردو هستند.

در ابتدای عرضه ی وانت آریسان، برخی مالکان با مشکل خم شدن شاسی در محل اتصال قسمت بار و اتاق روبرو شدند که ایران خودرو با اعلام فراخوان نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.

درباره ایران خودرو

ایران خودرو – IKCO – در ابتدا با سرمایه ۱۰۰ میلیون ریال تأسیس شد. تولید اولیه شرکت، اتوبوسهای معروف به «LP» بود که شاسی آن از آلمان وارد شده و در ایران مونتاژ می‌گردید.

در سال ۱۳۴۵ قراردادی با شرکت روتس انگلیس به منظور تولید پیکان امضا شد و یک سال بعد کارخانه خودروسازی به نام «ایران ناسیونال» با سرمایه حدود ۴۰۰ میلیون ریال شامل زمین، اعتبار بانکی، ماشین آلات نو و کهنه تاسیس شد که قادر به مونتاژ روزانه ۱۰ دستگاه سواری و ۷ دستگاه اتوبوس و کامیون بود.

اوایل سال ۱۳۵۷ به منظور تولید خودرویی جدیدتر با پژو فرانسه مذاکراتی انجام شد که در نهایت منجر به عقد قرارداد تولید پژو ۳۰۵ شد. اما قبل از انجام کار و هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامی تمامی صنایع در اختیار دولت قرار گرفت.

در سال ۱۳۶۷ با پایان جنگ تحمیلی، قرارداد ساخت پژو ۴۰۵ در مدت ۳ سال، منعقد شد و پس از آن نیز با توجه به تعطیلی کارخانه تالبوت، پیکان با موتور 1800 پژو به بازار آمد.

ایران خودرو در ادامه در راستای بزرگتر کردن سبد محصولات خود، خودروهای سمند، پژو 206، پارس، رانا و….را نیز عرضه کرد.

همچنین در سال 90، تندر۹۰ با همکاری رنو به سبد محصولات شرکت افزوده شد تا انحصار همکاری‌های بین‌المللی ایران خودرو از شرکت پژو خارج گردد.

ایران خودرو همواره علاوه بر تولید خودروهای سواری، به تولید خودروهای تجاری سنگین نیز می‌پردازد.

مشخصات فنی بدنه وانت آریسان

  • کلاس بدنه:  وانت
  • کلاس اتومبیل:  Pickup Trucks
  • وزن:  1240
  • تعداد فضای سرنشینان:  2
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو:  185/65 R 15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب:  185/65 R 15

مشخصات فنی موتور وانت آریسان

  • حجم موتور:  1696 cc
  • نوع موتور:  دوگانه سوز
  • تعداد سیلندرها:  4
  • تعداد سوپاپ ها:  8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها:  خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور:  موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی:  انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • ظرفیت باک:  52 بنزین 70 گاز لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار):  86 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه (بنزین) 78 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه (گاز)
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر):  140 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه (بنزین) 128 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه (گاز)
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر):  50.7

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) وانت آریسان

  • نوع جعبه دنده:  دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو):  5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده:  کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت):  موتور جلو دیفرانسیل عقب

سیستم تعلیق و فرمان وانت آریسان

  • تعلیق جلو:  جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب:  یک تکه
  • نوع سیستم فرمان:  قدرت کمکی هیدرولیکی

لیست قیمت باتری های موجود برای نصب روی خودروی وانت آریسان: 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
10 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
تهامی
تهامی
2 سال پیش

آیا ارتباطی بین کولر و خرابی بتری وجود دارد؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  تهامی
2 سال پیش

با سلام
اگر موتور خودروی شما روشن است و سیستم الکتریکی ماشین شما به درستی کار می‌کند کولر ماشین بار اضافی روی باتری ماشین شما تحمیل نخواهد کرد. کلاچ کمپرسور در کولر ماشین، هنگام کار موتور داخلی در حال کار کردن است و به انرژی الکتریکی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد که در این حالت، خودرو کمی سوخت بیشتری استفاده می‌کند.
در واقع این دینام شما است که همراه با تنظیم کننده ولتاژ، ولتاژ باتری را تشخیص داده و در صورت لزوم، شارژ را افزایش یا کاهش می‌دهد. پس کولر ماشین در حالت عادی، عمر باطری ماشین را کم نمی‌کند. فقط در صورتی عمر باتری کم می‌شود که ولتاژ باتری یا دینام مشکلی داشته باشد و در این‌گونه مواقع ابتدا شارژ باتری از دست رفته و در نهایت می‌تواند منجر به کاهش عمر باطری یا تخریب آن شود.
البته در خودروهای مختلف ارتباط میان کولر و باتری متفاوت خواهد بود.

تاثیر نوع خودرو بر ارتباط کولر و باتری
در یک ماشین ICE (خودروی درون سوز)، کولر ماشین انرژی لازم برای گردش فن را از انرژی حاصل از دینام، انرژی الکتریکی را برای کلاچ و دینام و در نهایت، انرژی برای کمپرسور را از میل لنگ موتور می‌گیرد. هنگامی که این نوع ماشین در حال کار کردن است، باتری به طور مستقیم ارتباطی با کولر ماشین ندارد و انرژی هر چیز مربوط به کولر ماشین را تأمین نمی‌کند.
ولی شرایط در یک ماشین EV (خودروهای الکتریکی) فرق می‌کند. البته این نوع ماشین، امروزه تنها یک درصد از ماشین‌های موجود در خیابان‌ها را تشکیل می‌دهد. در این‌گونه ماشین‌ها، شارژ ذخیره شده در باتری تقریبا اصلی‌ترین منبع است و وظیفه دارد انرژی بیشتر قسمت‌های ماشین را تأمین کند. پس در ماشین‌های EV، کولر و باتری ماشین به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند و از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند.

هدایت پور
هدایت پور
2 سال پیش

سلام
خسته نباشید
قرص باتری چیه؟ شما پیشنهاد می کنید؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  هدایت پور
2 سال پیش

با سلام
این محصول یک بسته است که ۱۲ تا قرص سفید رنگ داره به قیمت ارزان اما بسیار کمیاب می باشد.
اگر باتری شما هنوز قدرت کافی را دارد داخل هر بخش باتری ۱ قرص بیاندازید.
اگر قدرت باتری شما خیلی کم شده و استارت نمیخورد قرص را پودر کرده و وارد خانه های باتری کنید.
و بعد از این عمل نیم ساعت ماشین را روشن بگذارید (حرکت کنید).
آزمایشی جهت تست این قرص ها انجام نشده است ولی به طور کلی ۹۰ درصد آنها جواب نداده است زیرا علت خرابی باتری ها معمولا به دلایلی است که غیر قابل بازگشت می باشند مانند سولفاته شدن و ریزش صفحات.
به طور کلی استفاده از این گزینه برای شارژ، بازگشت و اوورهال کردن باتری پیشنهاد نمی شود.

مهراوه
مهراوه
2 سال پیش

منظور از باتری قطب چپ کوتاه چیست؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  مهراوه
2 سال پیش

با سلام
مفهوم برخی از عبارت و کلمات رایج در زمینه باتری را برای به اختصار بیان می کنیم:
پایه کوتاه و بلند: تفاوت اساسی و مهم دیگری که باتری‌ها با یکدیگر دارند در ارتفاع باتری و ارتفاع قطب باتری‌ها می‌باشد. باتری پایه کوتاه نسبت به باتری پایه بلند ارتفاع کمتری داشته و از حجم الکترولیت و صفحات کوتاه‌تری استفاده می‌کند. در باتری‌های پایه بلند قطب باتری از سطح روی باتری بالاتر قرار گرفته و برآمده می‌باشد ولی در باتری‌های پایه کوتاه همسطح با روی باتری می‌باشند.
قطب چپ و راست: در برخی از خودروها بر حسب طراحی خاص خودرو، اتاق و سیستم سیم‌کشی آن خودرو چیدمان قطب مثبت و منفی در باتری آنها بر عکس باتری‌های معمولی بوده و جانمایی آنها متفاوت می‌باشد. برای شناخت بهتر این نوع باتری‌ها اگر از سمت دور نسبت به قطب‌های باتری بایستیم در باتری‌های معمولی قطب منفی در سمت راست و قطب مثبت در سمت چپ قرار گرفته است که به این نوع باتری‌ها موافق یا چپ گفته می شود. ولی اگر در هنگام ایستادن مقابل باتری، قطب مثبت در سمت راست و قطب منفی در سمت چپ قرار گرفته باشد اصطلاحاً به آن باتری مخالف، معکوس یا راست می‌گویند.

کیانوش
کیانوش
2 سال پیش

سولفات روی باتری چرا اتفاق م یافتد؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  کیانوش
2 سال پیش

با سلام
سولفات باتری زمانی اتفاق می افتد که برای مدتی از باتری استفاده نشود یا باتری شارژ کافی نداشته باشد.
ممکن است این پدیده به دلیل مجاورت پلیت با هوا و به دلیل کاهش سطح الکترولیت اتفاق بیفتد با یک باتری نو با الکترولیت پر شده و بدون شارژ شدن و استفاده انبارش شود.
عوامل فوق باعث بروز پدیده سولفاته شدن است. وقتی پلیت باتری سولفاته شود (بسته به میزان سولفاته شدن پلیت) از قدرت شارژ پذیری باتری کاسته می شود و در صورت شدید بودن میزان سولفاته شدن در مواردی باتری قابل شارژ نبوده و بایستی آنرا عوض نمود.
ورقه های سربی درون باتری عامل تعیین کننده سلامت باتری هستند، از واکنش اسید سولفوریک و این ورقه های سربی “جریان” در باتری تولید می شود.
زمانی که باتری در حال تخلیه شدن باشد، سولفات موجود در باتری بر روی این ورقه های سربی جمع شده و باتری توانایی خود را برای تولید کردن جریان برق از دست می دهد.
با گذشت زمان این سولفات های انباشته شده برای همیشه و به صورت دائمی به ورقه ها چسبیده و مانع از این می شوند که باتری توانایی ذخیره الکتریسیته را داشته باشد.
عوامل گوناگون مثل شارژ ناقص، رانندگی های مکرر در مسافت های خیلی کم، شارژهای مکرر و بیش از حد و … موجب سولفاته شدن باتری ماشین می شود.
بسته به میزان سولفاته شدن پلیت از قدرت شارژ پذیری باتری کاسته می شود و در صورت شدید بودن میزان سولفاته شدن باتری قابل شارژ نبوده و بایستی آن را تعویض نمود.

کیانوش
کیانوش
2 سال پیش

باتری فابریک وانت آریسان چند آمپر است؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  کیانوش
2 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 می باشد و در صورت استفاده از تجهیزات بیشتر می توانید از باتری های 66 و 74 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 نیز استفاده نمائید.
شما می توانید برای دریافت مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره تلفن 43000440 تماس حاصل نمائید.

10
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
تماس با ما و ثبت سفارش