باتری تیبا

4.8
(200)

tiba3 باتری تیبا

مشخصات باتری تیبا

 باتری اصلی  50AH
باتری های قابل نصب دیگر  55AH و 60AH
 ولتاژ باطری  12 ولت 12V
 چینش قطب  پایه کوتاه – قطب چپ

باتری فابریک و اورجینال تیبا

باتری فابریک تیبا 50 آمپر است. اما به علت هم سایز بودن، باتری های 55 و 60 آمپر نیز قابل نصب است.

سایپا به عنوان تولید کننده این خودروها با کارخانه های تولید باتری در ایران قرارداد تامین باتری امضا می کند و با توجه به بودجه ای که برای این قطعه در نظر گرفته است در زمان های مختلف باتری با مارک های مختلف نصب می کند.

اگر این شرکت تولیدکننده بودجه خوبی برای باتری در نظر بگیرد باتری های شرکت سپاهان باتری و برنا باطری را نصب می کند و اگر بودجه کافی برای خرید باتری خوب ایرانی نداشته باشد ترجیحا از برندهای متوسط تولید داخلی ایران استفاده می کند. همچون آذر باطری و صبا باطری.

بهترین باتری مناسب تیبا

بهترین باتری برای تیبا باتری 50 آمپر است.

محل باتری تیبا

باتری تیبا در کاپوت جلو سمت راننده قرار دارد.

tiba1 باتری تیبا
محل باتری تیبا

طول عمر باتری تیبا

باطری بر روی ماشین تیبا در حدود دو تا سه سال کار میکند. البته این مدت با توجه به شرایط نگهداری باطری و نوع استفاده از باطری تغییر میکند.

حداکثر آمپر باطری برای تیبا

بر روی ماشین تیبا می توان حداکثر تا باتری 60 آمپر نصب کرد ولی بیشتر از آن توصیه نمی شود و دینام نمیتواند پاسخگو باشد.

گارانتی باتری ماشین تیبا

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی باتری مراجعه کنید.

مدت گارانتی هر محصول بستگی به عوامل مختلفی دارد که کارخانه تولید کننده با در نظر گرفتن آنها مدت زمان گارانتی را تعیین می کنند. از جمله عوامل تاثیر گذار در مدت گارانتی برند باتری،نوع خودرو و باتری  می باشد.

در هنگام خرید باتری های ایرانی یک عدد کارت گارانتی به شما داده خواهد شد.

باتری های خارجی نیز مانند باتری های ایرانی دارای کارت گارانتی میباشند و یکی از نشانه های باتری های قاچاق نداشتن کارت گارانتی است که کاملا غیر معتبر و غیر قانونی میباشد.

سوالات رایج و جواب آنها:

1- آیا می توان روی خودروی تیبا باتری بالاتر از 60 آمپر نصب کرد؟

جواب : خیر، ابعاد باتری خودرو تیبا مشخص است و بالاتر از آن نمی توان روی آن نصب کرد.

2- من روی تیبا سیستم صوتی و تصویری نصب کرده ام برای اینکه مشکلی نداشته باشم چکار کنم؟

جواب : باتری ماشین شما 50 آمپر می باشد، شما می توانید از باتری های با کیفیت خوب 60 آمپر استفاده کنید. باتری های سایز بالاتر روی خودروی باطری تیبا قابل نصب نیست.

3- آیا تحویل داغی باتری فرسوده ضروری است؟

جواب : بله، توجه نمایید قیمت درنظر گرفته برای تمامی باتری ها با احتساب دریافت داغی باطری فرسوده است.

4- آیا باطری های نصب شده توسط باتریکو دارای گارانتی هستند؟

جواب : بله تمامی باتری های داخلی و خارجی نصب شده توسط این شرکت دارای گارانتی هستند.

5- طول عمر باتری ها معمولا چند سال است؟

جواب : باتری ها با توجه به کشور سازنده، انواع برند و مکان جغرافیایی استفاده از آن ها طول عمر بین 1 تا 3 سال دارند.

باتری های کره ای نسبت به باتری های ایرانی طول عمر بالاتری دارند.

6- علائم خرابی باتری ماشین چیست؟

  • از زمان خرید آن 2 سال یا 40.000 کیلومتر گذشته باشد.
  • دیر روشن شدن خودرو
  • تغییر رنگ نشانگر باتری
  • خرابی ظاهری باتری
  • سخت روشن شدن مجدد خودرو
  • استارت نخوردن در هوای سرد
  • نیامدن برق پشت آمپر صفحه کیلومتر

7- هزینه حمل و نقل و نصب باتری چگونه محاسبه می شود؟

جواب : هزینه حمل و نقل و نصب باتری توسط باتریکو کاملا رایگان است.

8- آیا می توان از باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کرد؟

جواب : با توجه به ابعاد باتری و ظرفیت دینام خودرو می توان باتری با ظرفیت بالاتری هم بر روی خودرو نصب کرد.

9- باتری اتمی مناسب است یا باتری اسیدی؟

جواب : باتری های اتمی یا بدون نیاز به نگهداری نسبت به باتری های اسیدی مناسب ترند.

10- مزایای نصب باتری توسط باتریکو

  • نصب باتری فابریک
  • گارانتی تعویض باتری نصب شده
  • نصب باتری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی
  • تعویض باتری توسط کارشناسان حرفه ای

tiba2 باتری تیبا

درباره ماشین تیبا

سایپا تیبا EX – Saipa Tiba اولین بار در 23 آذر ماه 1387 با نام مینیاتور رو نمایی شد. آغاز طراحی این خودرو به سال 1375 باز میگردد. این پروژه در سال 1383 متوقف شد و مجددا در سال 1387 بازنگری ها و تغییراتی خصوصا در قسمت عقبی خودرو اعمال شد.

تیبا قطعات مشترک بسیاری با پراید، ال 90 و ریو دارد.این خودرو توسعه یافته ی پلتفرم S81 سایپا است. تیبا از یک پیشرانه ی 1.5 لیتری استفاده می کند که بعضا آنرا مشترک با پیشرانه ی کیا ریو می دانند که البته اینطور نیست.

این پیشرانه در کنار یک گیربکس 5 سرعته قرار می گیرد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. کیفیت پایین داشبرد و قطعات داخلی، صدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین و پایداری ضعیف از مشکلات سایپا تیبا هستند.

درباره سایپا

سایپا – Saipa – در سال ۱۳۴۴ با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید.

مالک اصلی شرکت آنتوان آیسه لبنانی‌الاصل بود که پس از او پسرانش آلفرد، چارلی و امیل تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، اداره شرکت را به عهده گرفتند.

نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ به شرکت سهامی عام ایرانی تولید اتومبیل با نام انحصاری «سایپا» تغییر یافت و از آذر ماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت و کلیه سهام آن به نمایندگی از سوی دولت به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل گردید. سهام شرکت در اواخر سال ۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و بعد از آن در دی ماه ۱۳۸۷ به موجب قانون بودجه کشور ۵۱ درصد از سهام آن، در بورس واگذار گردید.

نخستین خودروهای این شرکت وانت آکا و سواری ژیان نام داشتند و در ادامه خودروهای ژیان مهاری و ژیان پیکاب در مدل‌های معمولی و دولوکس نیز تولید شد.

در حال حاضر محصولات سایپا و شرکت زیر مجموعه آن، پارس خودرو، سهمی بیش از 40 درصدی در بازار ایران دارند و سایپا پس از ایران خودرو، عنوان دومین خودروساز ایران را به خود اختصاص داده است. محصولات خانواده x100(پراید) نیز پر فروش‌ترین محصول ایران است.

مشخصات فنی بدنه تیبا

  • کلاس بدنه:  سدان
  • کلاس اتومبیل:  B Segment
  • وزن:  1027 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان:  5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو:  175/70 R 13
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب:  175/70 R 13

مشخصات فنی موتور تیبا

  • حجم موتور:  1497 cc
  • نوع موتور:  بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها:  4
  • تعداد سوپاپ ها:  8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها:  خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور:  موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی:  انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • ظرفیت باک:  37 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار):  80 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر):  126 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر):  53.3 اسب بخار به لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) تیبا

  • نوع جعبه دندهدنده دستی
  • تعداد دنده (جلو)5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها تیبا

  • نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان تیبا

  • نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلومک فرسون
  • تعلیق عقبنیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی

لیست قیمت باتری های موجود برای نصب بر روی تیبا

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
یونس
یونس
2 سال پیش

علت اصلی خرابی باتری چیست؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  یونس
2 سال پیش

با سلام
۱. روشن گذاشتن چراغ ها
روشن ماندن چراغ ها به ویژه چراغ های جلو به سرعت باعث تخلیه باتری ماشین می گردد. از طرفی مواردی مانند نصب چراغ‌های مه شکن یا چراغ‌های اضافی بر روی ماشین هم می تواند فشار زیادی به باتری وارد نماید و از عمر باتری بکاهد؛ پس بهتر است در صورت خاموش بودن ماشین، هنگامی که می خواهید دوباره استارت بزنید، چراغ‌های ماشین را خاموش نمایید، چراکه استارت زدن وقتی که چراغ‌ها روشن می باشد، فشار زیادی به باتری وارد می‌کند.
۲. استفاده از ابزارهای الکتریکی حین خاموش بودن موتور ماشین
اگه شما از رادیو یا سیستم های صوتی و الکتریکی ماشین با کلید روشن اما در حالی که موتور خاموش است، استفاده می نمایید بهتر است بدانید که این کار باعث میشود که باتری ماشین به سرعت تخلیه گردد.
۳. گرما و سرمای شدید و تاثرات آن بر باتری ماشین
با افزایش درجه حرارت محیط کارکرد باتری، عمر باتری کاهش پیدا میکند، از طرفی هوای سرد تاثیر کند کننده ای بر روی عملکرد الکتروشیمیایی باتری دارد و توان عملیاتی باتری رو به شدت کاهش میدهد.
۴. استفاده مدام از کولر ماشین در ترافیک و پایین بودن دور دینام
در کل استفاده بیش از حد از کولر ماشین برای باتری مضر می باشد؛ به همین دلیل تابستان فصلی است که به دلیل استفاده زیاد از کولر ماشین، باتری میزان بیشتری مصرف می شود و دچار استهلاک بیشتری خواهد شد.
۵. عملکرد نادرست سیستم برق ماشین
از جمله دلایل عمده عملکرد نادرست سیستم برقی ماشین خرابی دینام، خرابی افتامات و خرابی استارت می باشد که منجر به کاهش عمر باتری خواهد شد.
۶. لرزش شدید ماشین
لرزش مداوم ماشین یکی از فاکتورهای کاهنده طول عمر باتری می باشد؛ به این صورت که لرزش زیاد بر اثر جاده‌های ناهموار و یا مهار نکردن باتری بوسیله بست های مخصوص باعث شل شدن یا آسیب رسیدن به صفحات باتری شده و باعث کاهش عمر باتری می گردد.
۷. عدم استفاده از آمپراژ مناسب برای باتری ماشین
شرکت های تولید کننده و سازنده ماشین، با توجه به نوع ماشین و تکنولوژی ساخت آن آمپراژی را به عنوان حداقل آمپراژ مجاز برای باتری ماشین تعیین می نمایند. اگر تجهیزات اضافی، نظیر باند، ساب ووفر، آمپلی فایر و … بر روی ماشین نصب شده باشد، حتماً باید از باتری با آمپراژهای بیشتری استفاده نمود.
۸. عدم استفاده از باتری ماشین برای مدت طولانی
اگر برای مدتی طولانی از باتری ماشین استفاده نشود، باتری بر اثر عوامل داخلی و خارجی به صورت خود به خود تخلیه شده و از طول عمر آن کاسته می گردد.

شکیبا
شکیبا
2 سال پیش

سلام
ببخشید من ماشینم تو سرما استارت نمی خوره.
میشه بفرمایید علت از چیه؟
باتری آمپر بالاتر بندازم درست میشه؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  شکیبا
2 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید به علت سرمای هوا بوده چون در این مورد توان باتری به شدت کاهش پیدا می کند.
باور غلطی که بین عموم مردم رایج است این است که فکر می کنند باتری خوب و مناسب برای ماشین یعنی باتری با آمپر بالاتر.
باتری با آمپر بالاتر نه چندان تاثیر مثبتی در کارکرد خودرو ندارد بلکه در برخی موارد باعث افت عملکرد خودرو نیز می شود.
باتری به طور معمول برای زمان استارت زدن خودرو استفاده می شود و وظیقه دارد نیروی لازم برای حرکت کردن موتور را تامین کند. همچنین در زمان خاموش بودن خودرو وظیفه تامین برق بخش هایی مانند سیستم صوتی، سیستم برق رسانی، دزدگیر و این دست از قطعات را نیز بر عهده دارد. البته این بخش ها در حالت معمول انرژی مصرفی بالایی نیاز ندارند و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم مهمترین وظیفه باتری همان تامین نیروی موتور و به حرکت درآوردن آن است.
بعد از به کار افتادن موتور، دینام با دریافت نیرو از موتور برق لازم برای باقی قطعات را تامین می کند و عملا دیگر نیازی به باتری نیست تا جایی که بسیاری از دارندگان خودرو قدمی بعد از روشن شدن موتور باتری را از مدار خارج می کردند.
اما استفاده از باتری با آمپر بالاتر مشکلات دیگری نیز دارد، همانطور که میدانیم توان باتری از ضرب دو مشخصه ولتاژ باتری و جریان باتری محاسبه می شود.
ولتاژ قطعات مختلف خودرو میزان مشخصی است و غیر قایل تغییر، پس برای افزایش توان یک باتری باید جریان یا آمپر آن را افزایش داد که در حالت عادی این توان عملا کاربردی ندارد و تنها هزینه اضافی پرداخت خواهید کرد.
در حین روشن بودن خودرو باتری برقی تولید نمی کند پس استفاده از باتری با آمپر بالاتر برای خروجی بیشتر به خصوص برای افزایش قدرت کولر بی معنی است.
حتی دیده شده که استفاده از باتری آمپر بالا نه تنها عمر باتری را طولانی نمیکند بلکه به دلیل عدم شارژ و دشارژ کامل عمر آن به شدت کاهش می یابد.
باتری با آمپر بالا معمولا در خودروهایی با موتوهای بزرگ و پرحجم استفاده می شود زیرا این موتورها برای حرکت اولیه و روشن شدن موتور خود به توان بیشتری نیاز دارند.
همچنین اگر در خودرو از سیستم صوتی پرقدرتی استفاده می کنید توصیه می شود که از باتری آمپر بالا استفاده کنید تا مواقعی که دینام نمی تواند برق کافی لحظه ای را تامین کند باتری به کمک آن بیاید.
در انتخاب باتری مناسب برای خودرو همواره باید سه ویژگی را در نظر داشته باشید:
آمپر باتری: آمپر باتری میزان برقی است که باتری ذخیره می کند و در خودروها بین ۳۵ تا ۲۲۰ آمپر متفاوت است.
ولت باتری: ولت باتری ، قدرت برقی است که باتری تولید می کند. آمپر اکثر باتری ها ۱۲ ولت است.
خروجی برق باتری: این پارامتر تأثیر گرفته از دو پارامتر قبلی است و نشان می دهد که باتری در دمایی مشخص، توانایی تولید چه میزان نیروی ۱۲ ولتی را دارد.

شفاهی
شفاهی
2 سال پیش

سلام
ایا باتری یک قطعه قابل انفجار است؟
یعنی انفجاری که باعث حریق بشه.
ایا ضربه به باتری باعث اتش سوزی میشه؟
کلا خطرات منجر به اتش سوزی در باتری چیه؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  شفاهی
2 سال پیش

با سلام
بله باتری خودرو در برخی موارد قابل انفجار و اشتعال می باشد به همین دلیل است که توصیه می شود به صورت فصلی و مداوم دینام، تسمه ها و اتصالات باتری چکاپ گردد.
البته در تعدادی از محصولات تولید داخل این ایراد بر طرف شده و اصطلاحا ضد انفجار می باشند.
در ادامه به تعدادی از دلایل انفجار باتری به صورت مختصر اشاره می کنیم:
۱. اتصال کوتاه قطب های باطری ماشین
یکی از دلایل اصلی و مهم ترین علت ترکیدن باطری ماشین اتصال کوتاه است، که این اتصال کوتاه در دو سر قطب های باتری توسط استارت سیستم به دلیل معیوب و یا کثیف بودن کلکتور سیم پیچ می باشد. که با سرویس نمودن به موقع استارت و تمیز نمودن ذغال های بین این کلکتورها درست می شود. توصیه می شود به موقع استارت موتور را باز و سرویس نمایید.
۲. شارژ بیش از حد باطری ماشین
یکی دیگر از دلایلی که می تواند سبب ترکیدن باطری ماشین شود شارژ بیش از حد مجاز به وسیله شارژر یا دینام است که سبب جوش آمدن اسید و ایجاد بخار اسیدی می شود که تجمع آن در باطری ماشین باعث انفجار باتری می گردد.
بنابراین توصیه می شود که همواره به سطح ولتاژ شارژ نگهداری باطری ماشین دقت کرده و زمانی که از شارژر باتری استفاده می نمایید جریان شارژ را محدود کرده تا منجر به وقایعی نظیر ترکیدن باطری ماشین نگردد.
۳. مسدود شدن دریچه ها و بخار اسیدی در داخل باتری
کلیه باتری‌های اسیدی، برای ایجاد شرایط اطمینان دریچه‌هایی برای خروج بخارات اسید دارند که اگر بنا به هر دلیلی،بخار اسید از آن متصاعد گردید، از طریق روزنه‌های تعبیه شده خارج گردد و از تجمع بخار در داخل باتری جلوگیری گردد. در صورتیکه این دریچه‌ها بنا به هر دلیلی مسدود شوند، بخار اسید در داخل باتری جمع شده و شرایط را برای انفجار باتری مهیا می‌سازد.
توصیه می شود در هنگام نصب باطری، بست روی باتری ها را طوری محکم کنید تا این دریچه ها مسدود نشوند و جلوی خروجی آنها گرفته نشود.
۴. عدم رعایت اصول سرویس و نگهداری باطری ماشین
برای کلیه باتری ها به خصوص باتری های سیلداسید باید به سرویس و نگهداری آنها در بازه های زمانی مناسب دقت شود. برای این کار نیاز است که سطح آب باتری ها کنترل شود تا لایه های سربی درون آب اسید باشد تا منجر به سولفاته شدن صفحات باطری نگردد.
زمانی که همه این اصول را رعایت می نمایید باعث افزایش طول عمر باطری ماشین نیز می شوید.
۵. عدم کیفیت و مرغوبیت باتری تولید شده
همیشه یکی از موارد حائز اهمیت، مرغوبیت کالاست که بایستی در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. البته مرغوبیت بیشتر، هزینه بیشتر را در بر خواهد داشت که در مکان‌های حساس این هزینه به صرفه خواهد بود.

نیما
نیما
2 سال پیش

سلام
من ماشینم رو صفر کیلومتر از همان ابتدا از نمایندگی گرفتم، روشن شد ولی بعدا دیگر روشن نشد.
گفتند ایراد از باتری ست و باتری رو چندبار شارژ کردم و تا یک هفته هم شارژ داشت. ولی بعدش خالی میکرد.
به روش باتری به باتری ماشین رو روشن کردم تا به تعمیرگاه برسم اما چند دقیقه بعد کلا ماشین خاموش شد و دیگه روشن نشد.
حتی نتونستم شیشه ماشین رو بالا بدم.
ممنون میشم بگید ایراد از کجاست؟
ایا مشگل از باتری ست ؟ یا برق دزدی داره؟

باتریکو
باتریکو
در جواب  نیما
2 سال پیش

با سلام
با توجه به مواردی که بیان نمودید و چون خودروی شما در حال حرکت خاموش می شود احتمال می رود سیستم شارژ خودروی شما ایراد داشته باشد البته حتماً باید توسط کارشناس بررسی گردیده و عیب یابی شود.
و تخلیه باتری در زمانی که خودرو خاموش است نیز با نشتی سیستم برق خودرو ارتباط مستقیم دارد که عیب یابی آن بدون چکاپ میسر نخواهد بود.

8
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
تماس با ما و ثبت سفارش