بایگانی دسته‌ی: باتری خودروهای کره ای

باتری خودروهای کره ای

صنعت خودرو سازی کره جنوبی، یکی از صنایع مهم و درآمدزای این کشور است. در سال 2016 میلادی از حدود 94 میلیون و 976 هزار دستگاه خودروی تولیدی در دنیا، تولید 4 میلیون و 200 هزار خودرو در کره جنوبی یا جمهوری کره انجام شده.

جمهوری کره یا به تعبیر رایج کره جنوبی که شعار «به همه انسان ها خوبی برسانید» را برای خود انتخاب کرده با این تعداد تولید در داخل کشور، در رتبه 6 دنیا قرار گرفته و ایران با تولید یک میلیون و 164 هزار خودرو در سال 2016 رتبه 18 را به دست آورده است.

شرکت های خودرو سازی کره جنوبی که در سال 1975 نتوانسته بودند اولین خودروی تولید داخل کره جنوبی-پونی- را به خاطر رعایت نکردن استانداردهای کیفیتی ایالات متحده آمریکا، به این کشور صادر کنند در سال 2016 توانسته اند حدود یک میلیون خودرو فقط به کشور آمریکا صادر کنند.

سه شرکت اصلی هیوندای موتور، دوو موتور و کیا موتور حدود 90 درصد بازار کره جنوبی را در اختیار دارند و بقیه بازار بین تولیدکنندگان کوچک داخلی و واردات تقسیم شده است.

سرگذشت خودروسازی کره جنوبی عمدتا به شرکت مختلط هیوندای پیوند خورده است. هیوندای که در زبان کره‌ای به معنی مدرنیته است، در سال 1967 تاسیس شد و کار خود را با مونتاژ فورد کورتینا در سال 1968 آغاز کرد. نخستین خودرویی که با طراحی این کمپانی ساخته شد، خودرو پونی بود که از موتور میتسوبیشی استفاده می‌کرد و در سال 1976 وارد بازار کره شد. ورود هیوندای به بازارهای جهانی تا دهه 1980 طول کشید.

کیا، بزرگترین خودروساز کره پس از هیوندای در سال 1998 توسط هیوندای خریداری شد. شرکت ادغامی هیوندای-کیا از نظر حجم تولیدات پس از شرکتهایی مانند تویوتا و ژنرال موتور، فولکس واگن و فورد مقام پنجم دنیا را دارد.

با توجه به این که ایران و کره جنوبی تقریبا به طور همزمان به صنعت خودرو ورود کرده بودند ولی امروزه خودروهای کره ای، با کیفیت تر از خودروهای تولیدی ایران هستند. و در حال حاضر کره به عنوان پیشرفته‌ترین و پیچیده ترین خودروساز دنیا در بین کشورهایی مثل امریکا، ژاپن و آلمان قرار گرفته است.

باتری مناسب خودروهای کره ای

Call Now Button
error: کارپیل