بایگانی دسته‌ی: باتری خودروهای ایرانی

صنعت خودروسازی ایران

صنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگ‌ترین صنعت در ایران است. هم‌اکنون ایران با ساخت ۱٬۳۹۵٬۴۲۱ دستگاه خودرو و ۳۵٬۹۰۱ دستگاه خودروی تجاری (در سال ۲۰۰۹) بیستمین خودروساز بزرگ دنیا و بزرگترین خودروساز خاورمیانه شده‌است. در سال ۲۰۰۹ ایران از لحاظ سرعت رشد صنعت خودرو مقام پنجم دنیا را پس از چین، تایوان، رومانی و هند کسب کرد. اما امسال سایپا و ایران خودرو به بدترین و گران فروشترین خودرو سازان دنیا تبدیل شدند.

در سال ۲۰۰۱، ۱۳ شرکت دولتی و خصوصی در ایران وجود داشت که در میان آنها ایران خودرو و سایپا صاحب ۹۴٪ از کل تولیدات بومی بودند. شرکت ایران خودرو با در سال ۲۰۰۱ با تولید پیکان (که بعدها در سال ۲۰۰۵، سمند جایگزین آن شد) ۶۱٪ بازار و سایپا در همان سال ۳۳٪ بازار خودروی ایران را به خودشان اختصاص دادند.

تولیدات خودروی ایران در چند گونه خودروی مختلف موجود می‌باشد:خودروهای مسافری، چهار چرخ محرک، ون، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و وانت‌ها. در ایران حدود ۵۰۰٬۰۰۰ نفر (تقریباً ۲٫۳٪ تمامی نیروی کار) به‌طور مستقیم در صنعت خودروسازی و بسیاری دیگر در صنایع مرتبط کار با این صنعت کار می‌کنند. تقریباً ۷۵٪ کل تولیدات خودروی کشور را خودروهای مسافری و ۱۵٪ آن را خودروهای وانت دربر می‌گیرند.

صنعت خودرو ایران از اوایل دهه ۳۰ شمسی تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. صنعتی پر سر و صدا و پر حاشیه. از تولید پیکان و سمند گرفته تا واردات روز افزون خودروهای خارج و در نهایت خداحافظی با بهترین شرکای تجاری در طول ۶۰ سال تجربه صنعت خودروسازی ایران بوده است.

دهم تیرماه در تقویم کشور به نام روز صنعت و معدن نام گذاری شده است. صنعت خودرو ایران همانند سایر صنایع کشور، از ابتدا درگیر چالش‌ها و سختی‌هایی شد به گونه‌ای که روزهای آغازین فعالیت صنعت خودروسازی ایران با مونتاژ برخی مدل‌های خودرویی همچون خودروهای نظامی و شهری جیپ کلید خورد. البته لازم به ذکر است که خودرو جیپ در هیچ کشوری ارتباط مستقیمی با سیاست نداشته بلکه هر کشوری برای بقای خود در تجهیزات ارتش از آن بهره می‌گرفته است.

پس از مونتاژ خودروهای نظامی و جیپ، ایران به یکباره وارد چرخه تولید خودرو شد. به گونه‌ای که می‌توان از آن زمان به بعد را به چهار دهه مهم خودروی همچون پیش از انقلاب، دهه ۶۰، دهه ۷۰ و دهه ۸۰ تقسیم کرد.

باتری مناسب خودروهای ایرانی

باتری پژو روآ

مشخصات باتری پژو روآ  باتری اصلی  60AH باتری های قابل نصب دیگر  66AH و 74AH [...]

2 دیدگاه

باتری وانت کاپرا

مشخصات باتری وانت کاپرا  باتری اصلی  70AH باتری های قابل نصب دیگر     – [...]

2 دیدگاه

باتری ون غزال

مشخصات باتری ون غزال  باتری اصلی  66AH باتری های قابل نصب دیگر  74AH   ولتاژ باطری [...]

4 دیدگاه

باتری آریو

مشخصات باتری آریو  باتری اصلی  60AH باتری های قابل نصب دیگر  70AH  ولتاژ باطری  12 [...]

6 دیدگاه

باتری پاژن

مشخصات باتری پاژن  باتری اصلی  66AH باتری های قابل نصب دیگر  74AH  ولتاژ باطری  12 [...]

باتری ون نارون

مشخصات باتری ون نارون  باتری اصلی  66AH باتری های قابل نصب دیگر  74AH   ولتاژ باطری [...]

2 دیدگاه

باتری ون کاروان

مشخصات باتری ون کاروان  باتری اصلی  66AH باتری های قابل نصب دیگر  74AH  ولتاژ باطری [...]

باتری وانت پادرا

مشخصات باتری وانت پادرا  باتری اصلی  70AH باتری های قابل نصب دیگر    –  ولتاژ [...]

6 دیدگاه

باتری مزدا وانت

مشخصات باتری مزدا وانت  باتری اصلی  70AH باتری های قابل نصب دیگر  66AH – 74AH [...]

باتری وانت ریچ

مشخصات باتری وانت ریچ  باتری اصلی  60AH باتری های قابل نصب دیگر 66AH – 74AH [...]

تماس با ما و ثبت سفارش